Znebite se frustracij in občutkov nemoči pri vzgoji otroka z ADHD
Spoznajte “hiper-strategije”, s katerimi boste bolj učinkovito obvladovali otrokove impulzivne, agresivne in burne izbruhe ter izboljšali njegovo pozornost
- konkretne napotke za pravočasno prepoznavanje otrokovih sprožilcev izbruhov;
- strategije za ustreznejše izražanje otrokovih burnih izbruhov;
- metode za večjo zbranost in organiziranost pri šolskem delu;
- tehnike za pomiritev otroka, ko se ta čuti ogroženega;
- načrt za doseganje sprememb v vedenju na dolgi rok;
- metodo, s katero boste znali pritisniti na otrokove motivacijske gumbe;
- e-delovni zvezek, ki vam bo pomagal, da boste znanje s predavanja prenesli v prakso;
Pred nekaj leti sem prejel klic obupanih staršev.
Hči je imela ADHD in z vstopom v prvi razred osnovne šole se je njihovo življenje obrnilo na glavo.
Iz šole sta skoraj vsak dan prejela sporočilo o njenem neprimernem vedenju.
Ves čas je motila pouk ter učiteljici in sošolcem povzročala številne preglavice.
Pri pouku ni sledila navodilom in je učiteljici pogosto skakala v besedo.
Na miru ni bila niti 10 minut – ves čas se je presedala, vstajala od mize in spuščala čudne glasove.
Sredi pouka je hodila po razredu, točila vodo, zalivala rože in si hodila brisat nos.
Brcala je v stole sošolcev in jim z mize kradla šolske potrebščine.
Pogovori, prepričevanje, opozorila, nagrade, kazni … Nič od naštetega ni delovalo.
Tako starši kot učiteljica so se pri obvladovanju njenega neprimernega vedenja počutili povsem nemočni.
Ko so zadeve že praktično povsem ušle iz nadzora in so se starši drugih otrok začeli pritoževati, so me poklicali na pomoč.
Ker sem imel že nekaj izkušenj s podobnimi primeri, sem vedel, da ne smem narediti ene ključne napake.
In sicer, da se zadeve ne smem lotiti brezglavo, naključno in na silo.
Da bi pri deklici dosegel spremembo v obnašanju, sem potreboval premišljeno in izdelano strategijo.
Da bi izbral pravo strategijo, sem deklico najprej nekaj časa pozorno opazoval.
Z nekaj poskušanja sem na koncu našel tisto pravo, ki ji je bila pisana na kožo.
Nad očitno spremembo so bili vsi presenečeni.
Z vpeljavo strategije se je namreč dekličino vedenje v šoli drastično spremenilo.
Veliko lažje je sledila pouku, število obhodov po razredu se je zmanjšalo, prej glasni izbruhi so bili manj intenzivni …
Nasploh je bila veliko manj moteča za druge otroke v razredu.
Z njenimi starši sem še danes v stiku in vesel sem, da kljub številnim izzivom napreduje in uspešno obvladuje ADHD.
V naslednjih letih se je zvrstilo kar nekaj podobnih primerov, ki so mi omogočili, da sem prišel do pomembnega spoznanja …
In sicer, da klasični vzgojni prijemi pri otrocih z ADHD ne delujejo.
Ti namreč svet doživljajo bistveno drugače kot ostali.
Vzrok se skriva v delovanju njihovega senzoričnega sistema, zaradi katerega je spremenjeno procesiranje signalov iz okolja.
To pomeni, da zaznavanjo “popačeno” realnost, ki je pogosto polna groženj in nevarnosti.
Paniko in stisko, ki jo ob tem doživljajo, navzven izrazijo v obliki burnih in nenadzorovanih izbruhov ter odklonskega vedenja.
To je tudi glavni razlog, zakaj klasični vzgojni prijemi pri njih ne delujejo.
Potreben je namreč prilagojen pristop, ki upošteva njihove prirojene lastnosti.
Skozi leta prakse in številne primere sem tako razvil posebne vzgojne strategije, na katere se otroci z ADHD odzivajo bistveno bolje.
15 “hiper-strategij” za lažje obvladovanje ADHD izzivov
“Hiper-strategije” vsebujejo konkretne napotke in natančne korake za najpogostejše vzgojne težave, s katerimi se srečujete starši otrok z ADHD.
Strategije so unikatne in temeljijo tako na teoriji kot na mojih lastnih ugotovitvah iz prakse.
Z njimi boste spoznali, kaj na vašem otroku resnično deluje in kaj ne.
Bolje ga boste razumeli in se zato začeli primerneje odzivati.
Vse to se bo čez čas odrazilo tudi v pozitivnih spremembah v njegovem vedenju.
Z omenjenimi strategijami boste namreč:
Z osvojitvijo strategij boste končno imeli občutek, da se nekam premikate in da ste na pravi poti.
Znebili se boste stalnega občutka nemoči, strahu in napetosti, saj boste na vsakodnevne težave bolje pripravljeni.
Pri vzgoji boste imeli več nadzora, življenje pa ne bo več tako stresno in naporno.
Vseh 15 “hiper-strategij” najdete v moji spletni šoli:
Vzgoja otroka z ADHD
Učinkoviti vzgojni prijemi za blažitev otrokovih izbruhov, povečanje njegove pozornosti in motivacije
Šola za starše je razdeljena na dva dela – poglobljeno predavanje in 18 vprašanja staršev o vzgoji otrok z ADHD.
V šoli so vključene naslednje vsebine:
Uvod v vzgojo otroka z ADHD
Otrok z ADHD svet doživlja bistveno drugače kot ostali. Razlog tiči v njegovem senzoričnem sistemu, zaradi katerega je procesiranje signalov iz okolja spremenjeno.
To je pri otroku tudi glavni razlog za odklonsko vedenje, nemirnost in pomanjkanje nadzora nad izbruhi.
V ta namen bom začetek predavanja posvetil odgovorom na naslednja vprašanja:
5 “hiper-strategij” za oblikovanje primernega vedenja
Kot že omenjeno, je na spremembe v vedenju otroka z ADHD potrebno gledati dolgoročno. Teh namreč ne boste dosegli z danes na jutri, a bodo rezultati z doslednim izvajanjem petih “hiper-strategij” v prihodnosti gotovo očitni.
Z njimi boste:
4 “hiper-strategije” za preprečevanje izbruhov
Včasih starši že v naprej slutite, da bo določena situacija v otroku sprožila glasen upor. V akutnih situacijah vam bodo pomagale štiri “hiper-strategije”, s katerimi boste točno vedeli:
3 “hiper-strategije” za večjo zbranost pri šolskem delu
Pogost izziv, s katerim se srečujete starši otrok z ADHD, so težave v šoli. Otrok s težavo sledi pouku, pri učenju mu pozornost uhaja na vse strani, pri miru ne more sedeti niti pet minut, z njim se morate vedno prerekati glede dela za šolo in cele dneve sedeti ob njem.
V ta namen sem oblikoval tri strategije, ki jih bom obravnaval v tem delu predavanja. Izvedeli boste:
2 “hiper-strategiji” za pomiritev otroka ob izbruhu
Na žalost je resnica ta, da vseh izbruhov ne boste mogli vedno preprečiti. Takrat je pomembno, da imate pri roki strategije, ki vam bodo pomagale, da boste otroka čim prej pomirili.
Izvedeli boste:
1 “hiper-strategija” za motiviranje otroka
Pri otrocih z ADHD delujejo podobni principi motiviranja kot pri ostalih otrocih, le da sta odziv in procesiranje situacije pri njih drugačna.
Zadnji del predavanja bom zato namenil strategiji, s katero boste na preprost način ugotovili:
V šoli boste prejeli preverjene in konkretne napotke ter dobili odgovore na najpogostejša vprašanja v zvezi z vzgojo otrok z ADHD.
Komu je namenjena šola Vzgoja otroka z ADHD?
Spletna šola je namenjena staršem otrok z diagnozo ADHD ali sumom na ADHD ter staršem hiperaktivnih otrok, ki imajo težave s koncentracijo.
Primerna je za starše, katerih otroci kažejo znake hiperaktivnosti, impulzivnosti, motnje pozornosti ter pomanjkanja nadzora nad svojimi čustvenimi izbruhi.
Spletni šoli Vzgoja otroka z ADHD so se že pridružili starši zaradi naslednjih razlogov:
“Otrok ima težave s koncentracijo in vedenjem. V šoli vsak dan dobivam sporočila, da moti pouk, hodi po razredu, se neprestano obrača, pogovarja, išče pozornost drugih učencev, odgovarja, ne upošteva pravil, pozablja stvari, ne označi vedno domačih nalog, zato jih pogosto pozabi opraviti… Z učitelji sem na vezi vsak dan. Sumijo na ADHD in čakam na termin pregleda pri psihologu.”
“Šoli sem se pridružila, ker včasih preprosto ne vem več, kako naprej. Prebrala sem ogromno literature na to temo, se izobraževala… a enostavno nimam več energije, da se spopadam z vsem tem. Ni pravila, imamo dobre in slabe dneve, nikakor ne morem vzpostaviti rutine. Stari starši ne verjamejo v te vrste diagnoz, uporabljajo svoje agresivne pristope, kaznovanja, kar ima popolnoma kontra efekt. Smo tudi dvojezična družina zato sem za pomoč pri šolskem delu popolnoma sama.”
“Za šolo sva se z možem odločila zato, ker bi se rada naučila drugače in bolje odzivati na težave, ki jih imamo s sinom. Da bi se naučila, kako se zadržati, ko je težko s sinom postopati v takih situacijah. Mogoče še kaj slišati v zvezi z tiki (spuščanje zvokokv, zibanje), ki jih ima, kako izboljšati njegovo pozornost pri šolskem delu…”
“Zato, ker je vzgoja otroka z ADHD zelo utrujajoča. Včasih se počutim kot zapornik svoje družine. Obisk trgovine pobere toliko energije kot tek na maratonu. Kosilo v restavraciji ni mogoče brez telefona pri mizi. Obiski pri prijateljih in sorodnikih so zelo stresni. Skoraj nihče nas nikamor več ne povabi, varstvo je redkost. S partnerjem nisva bila nikjer sama že celo večnost. Noben vzgojni prijem ne zaleže več kot pet minut. So dnevi, ko se ves dan samo kregamo.”
“Predvsem bi izpostavila verbalno poplavo – otrok težko počaka, nima filtra, vse pove, vpraša, včasih samo zato, da govori. Ima nizko frustracijsko toleranco – če se mu kaj zdi preveč ali pretežko, se razburi, vpije, ne želi sodelovati in je vsiljiv. Želi vse takoj zdaj in to je utrujajoče. Prav tako ni samostojen pri delu za šolo – nenehno moram skrbeti, kaj ima in kdaj, ga spraševati, ker se je samemu dolgčas učiti. Je tudi zelo nesramen in zdaj, ko je v puberteti, ves čas odgovarja.”
“Pogosto se počutim nemočno, težko je biti vztrajen pri vsem. Bolijo me besede, ki jih otrok v jezi nameni osebi, na katero je jezen, in tudi na druge. Z ADHD se soočam že tri leta in sem že prav utrujena. Občutek imam, da je kljub vlaganju v znanje, izobraževanje in obiske pri terapevtih napredek zelo počasen.”
“Moj sin hodi v 6. razred. Največ težav ima s koncentracijo v šoli, zato ima predpisan Ritalin. Že od prvega razreda vsako popoldne sedim z njim, da narediva nalogo ali se učiva. Vsako leto je tudi več snovi, zato potrebuje več časa. Dosti se tudi dereva in prepirava, ker jaz vztrajam, da naredi nalogo, on pa noče. In tako je iz dneva v dan. Uči se večinoma med vikendom, ker med tednom ne zmore. “
O meni
Če me slučajno še ne poznate, naj se vam na hitro predstavim. Sem Marko Juhant in sem specialni pedagog za vzgojo otrok.
Z vzgojo otrok se ukvarjam že 40 let.Prvih deset let sem delal v dijaškem domu v Kranju (najprej kot vzgojitelj, nato kot vodja enote in na koncu kot pomočnik ravnatelja), potem deset let kot ravnatelj v Mladinskem domu Malči Beličeve, kasneje pa sem ustanovil svoje podjetje, vodil številne mladinske tabore in sodeloval pri vzgoji tisočev otrok, tako v šolah kot doma.
O vzgoji otrok sem napisal 16 knjig (npr. Trma, Srečni otroci, Pogrešani napotki, Mali nasilnež, Varuh otrokovih dolžnosti, …), v zadnjih letih pa predavam na šolah, v vrtcih in ustanovah po celi Sloveniji.
Vsako leto izvedem več kot 500 predavanj.V sodelovanju s spletno stranjo Vzgoja.si sem za vas pripravil številne šole za starše, ki si jih je ogledalo že več kot 23.000 staršev.
Preizkusite šolo Vzgoja otroka z ADHD brez skrbi!
Za svojim izobraževanjem trdno stojim in verjamem, da vam bodo napotki, ki jih boste našli v njem zagotovo pomagali pri vzgoji otroka z ADHD. Zato za rezultate jamčim z vračilom denarja.
Če izobraževanje zaradi kateregakoli razloga ne bo izpolnilo vaših pričakovanj, nam to sporočite v roku 30 dni po nakupu na e-mail info@vzgoja.si in vrnili vam bomo kupnino. Prosimo le, da si vsebine iz izobraževanja dejansko pogledate in nasvete preizkusite v praksi!
Zagotovite si takojšen dostop do šole za starše ADHD
BONUS: Članstvo v Facebook skupini Vzgoja.si
Z nakupom prejmete tudi dostop do zaprte Facebook skupine Vzgoja.si, kjer si boste lahko starši delili svoje izkušnje in nasvete, zastavljali vprašanja in si bili v medsebojno oporo.